Julen är här...

Jag har, tro det eller ej, börjat längta lite efter julen. Det är tidigt jag vet, men jag älskar julen. Det är min absoluta favorithögtid! Förberedelserna, pyntet, förväntningarna, tomtarna, ljusen, klapparna. Underbart mysigt.

Men trots min passion för julen skulle jag aldrig komma på tanken att börja pynta förrän tidigast första december. Och då är jag ändå tidig jämfört med många andra. Min granne har dock tagit priset. Han har hängt upp adventsstjärnan i dag!

Japp, det är alldeles sant. Och det är inte så att han har låtit den hänga kvar sedan förra julen. Jag har rätt bra koll på fönsterna som är mitt emot balkongen och i går hängde det ingen stjärna där. Nej, det kom upp i dag, den 3 september. Det måste ju ändå vara rekord?


Kommentarer
Postat av: Kattis

Det finns alltså nån som är tokigare än du? Hahaha!

2007-09-03 @ 19:57:09
Postat av: Charina

Han jobbar säkert på IKEA, de brukar också börja släpa fram julsaker i september. Jag brukar dra fram mycket till första advent och resten till Lucia.

2007-09-03 @ 20:09:04
Postat av: Erica

Julen, redan??? Usch, vad jobbigt med allt pynt och all köphysteri. Den är mysig när den väl är kommen, men alla förberedelser är inte kul. Var fan har jag alla julsaker ég? Varje år måste jag köpa nya skarvsladdar och lampor till julstjärnor och dylikt, fattar inte var dom tar vägen... =) Men som sagt, är neggo nu, men när den väl kommer, då är den ju mysig

2007-09-04 @ 21:17:33
URL: http://egirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0