Tittat på hus

I dag har vi varit på tre visningar. På två hus i Upplands väsby och ett i Sollentuna. Det första hade ett bra pris och en bra planlösning men det var mycket att renovera. Det andra var stort och fint, det var inte i något större behov av renovering och det hade en underbar trädgård och uteplats. Men priset var betydligt högre. Huset i Sollentuna är inte ens värt att nämna. För litet, fult och dåligt läge.

Det var kul att gå omkring och titta och fundera. Även om vi inte ska köpa nu, vi har inte ens ett lånelöfte, så tror jag att det är bra att titta på olika hus. Man får en bild av vad man vill ha och inte ha. Det jobbiga är ju när man ser något man gillar, som det andra huset i dag. Då börjar ju jag planera, riva väggar och välja tapeter i mitt huvud redan när vi går därifrån.

Ser fram emot den dag vi på allvar åker ut på en visning. Den dag vi har lånelöftet och kan vara med och buda. Det blir fantastiskt roligt!

Kommentarer
Postat av: Kattis

Ja visst är det kul att titta. Håller med dig om att det är bra att kolla runt innan det är dags på riktigt... man vet vad man vill ha de vet verkligen blir dags.
När ska ni fixa lånelöfte? När du vet om ditt jobb blir fast, eller? (jag köpte ju min lägenhet och fick lånelöfte fast än jag hade provanställning - eller vikariat på SE&HÖR) När börjar Pata på det nya? Kram

2007-09-16 @ 17:51:03
Postat av: VW

Flytta till huset som är till salu tvärs över gatan hos dina föräldrar vettja. Där får man ju hus till fyndpris (ca 1 mkr) och nära har du till barnpassning om det skulle behövas ;)

2007-09-16 @ 22:57:22
Postat av: A

VW- Nja inte så sugen. Mamma och pappa har gett mig det förslaget också, men jag har tackat nej. Trivs bra som nollåtta! : )

2007-09-17 @ 12:57:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0