Man får aldrig vara riktigt glad

Det är mycket på jobbet med "Idol"-final som närmar sig och Melodifestival på väg. Men det är kul som attan! Det är roligt att varva de dagliga nyheterna med lite recensioner och analyser och jag älskar ju som sagt att ha fullt upp.

Håller dock på få ett psykbryt på det privata planet. Det är som vanligt stressen med att hämta på dagis som förstör min tillvaro. Inte det att det är jobbigt att hämta utan för att vi har dagis långt ifrån hemmet. Så här ser min hämtning ut:

Jag ringer från bussen då jag har fem minuter kvar till dagis och ber fröknarna säga till Kalle att han ska klä på sig. Sedan springer jag från bussen till dagis, rycker en påklädd Kalle och ropar "Tack för i dag" och hoppas att fröknarna inte hatar mig. Sen springer vi med andan i halsen in till Isabellas avdelning. Jag flämtar fram ett "hej" och springer och hämtar hennes kläder. Klär på henne och springer ut med ett stressat "tack så mycket, ses i morgon": Sen rusar vi allt vad vi kan till bussen som ska ta oss hem.

Jag hinner aldrig prata med fröknarna om dagen. Höra om det är något problem, om någon har varit dumma med mina älsklingar eller om de har varit dumma med någon. Det är bara "hej " och "hej då". In och ut. Och om jag får stresshjjärta av detta så kan jag bara tänka mig vad barnen tycker.

Nu kanske ni tycker att jag ska strunta i bussen och vänta på nästa. Men det betyder att jag får vänta i nästan fyrtiofem minuter och då är vi hemma väldigt sent.

Jag vet att tjatar men jag tror inte att ni förstår hur mycket jag längtar efter maj då de börjar på ett dagis nära huset. Ett dagis som ligger fem minuters promenad bort. Ett nytt och fint dagis bredvid Kalles blivande skola. Det känns som att det riktiga livet börjar då!



Sötnosarna gör chokladbollar. Lägg märke till Kalles midjekorta tröja. Jag tror den börjar bli för liten.

Kommentarer
Postat av: Linda S

Jag förstår att det är frustrerande att stressa så in på dagis, och det blir ju skitbra när ni får komma på det dagiset som ligger nära. Tiden går fort... snart är det maj!:-)



Ja jag måste nog hålla med om att Kalles tröja börjar bli en aningen för liten!!hahahahaha



Jag har fått en ny tjänst på jobbet som kommer att innebära några dagar för mig i Stockholm under början av 2009!:-)

Då hoppas jag att vi kan träffas bara du och jag och gå och äta och snacka massa skit. Sen får vi även se till att få till en date med hela familjerna också.

Kram kram

2008-12-02 @ 22:12:45
Postat av: A

Åh vad roligt med den nya tjänsten! Vill höra allt! Klart vi ska ses, men när i januari? Jag har lite fullbokat redan så jag hoppas det inte är då...: ( Kram!

2008-12-03 @ 06:40:15
Postat av: A

Åh vad roligt med den nya tjänsten! Vill höra allt! Klart vi ska ses, men när i januari? Jag har lite fullbokat redan så jag hoppas det inte är då...: ( Kram!

2008-12-03 @ 06:40:34
Postat av: malin

Hej!

Inte roligt med stress till dagis...

Det är ju synd att du inte har en liten bil att åka och hämta med...

Men å andra sidan så behöver du ju inte den från maj...

Hoppas att allt annat är bra med er.. Själv längtar jag till julen nu och alla roliga födelsedagar som är innan...



Kram

M

2008-12-03 @ 10:00:36
Postat av: Erica

Det låter inget kul och förstår hur stressad ni känner er. Men snart slipper ni strulet. Håll ut!!!!! :-)

2008-12-03 @ 12:46:10
URL: http://egirl.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0