Ett vad jag lär förlora

På nyårsafton ingick jag och Kattiz ett vad. Vi skulle sikta på att gå ned sju kilo var innan vi åker till Turkiet i maj och den av oss som gått ned mest när vi åker ska få en helkväll ute av den andre. Jag trodde att detta skulle sporra mig eftersom jag vill vinna i allt jag gör.

Men Kattiz. Du har nog vinsten i din hand. Hör rykten om att du promenerar varje kväll med mamma. Själv sitter jag på arslet hela dagen och har lagt mig till med någon dålig ovana att äta något sött varje dag. Har aldrig hänt tidigare. Nu blir det antingen en chokladbit eller en bulle till eftermiddagskaffet.

Jag går med andra ord inte ned ett kilo. Men jag går andra sidan inte upp heller. Min kropp vill väga så här och jag kanske ska sluta bråka med den?

Vadet lär jag förlora men jag får glädja mig med att det blir billigt eftersom vi bor all inclusive! Hehe! Du ska få hur många glas vin du vill gumman! Sätt upp det på rummet!

Kommentarer
Postat av: Patrik Ljungström

Hör av dig till mig om du vill vinna vadet. (Jag har gått ner 6 kilo på en månad).

2008-02-07 @ 07:06:31
Postat av: A

Skojar du? Du får gärna dela med dig av dina knep!

2008-02-07 @ 07:12:27
Postat av: Linda

Anneli, knepet är att ha lite mer att ta av. Du har ingen övervikt alls, du försöker bara ge dig på något kosmetiskt kilo. Då är det rätt så osannolikt att du skule gå ner 6 kilo på en månad. Det skulle åtminstone innebära jäääkligt hårt arbete...

2008-02-08 @ 09:20:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0