Ska det vara varmt eller kallt?

I går var det världens finaste väder ute. Det var sex grader varmt och solen strålade. Så medan Kalle låg nedbäddad i soffan och tittade på tv gick jag och Isabella ut en stund och njöt av det vackra vädret. Jag drog för första gången bort glaset på altanen och slog mig ned i våra nya utemöbler medan Isabella satt på ett liggunderlag på gräset och lekte. Det var hur härligt som helst och jag tänkte att nu är våren snart här.

image239

image240

Men så slår man upp ögonen i dag och möts av snö, frost och fyra minusgrader. Det är så typiskt. Just när man har börjat tina upp och drömma om varmare dagar så kommer en köldknäpp igen. Skulle det inte bli mellan fem och tio plusgrader hela den här veckan enligt tidningarna? Som vanligt ska man aldrig lita på vädergubbarna.

Är hemma i dag igen med en sjuk Kalle men i dag är det betydligt piggare än i går. Nu leker han med bilar i sitt rum och även om han är lite varm så ligger han inte bara och sover. Nu oroar jag mig bara för att Isabella ska ha blivit smittad. Tycker att näsan rinner mer än vanligt och att hon hostar ovanligt mycket. Jag hoppas jag kann jobba i morgon för det gnager på det dåliga samvetet att vara hemma.

Kommentarer
Postat av: Helena Wikström

Vad mysigt det ser ut där ni sitter. Men Anneli, allvarligt, köldknäpp -4 grader ???
Har du glömt de norrbottniska vintrarna redan? Det är dags att flytta hem.

2008-02-13 @ 12:22:42
Postat av: Erica

Säger detsamma, -4 är ju helt onormalt... Denna vinter kan man ju inta ens kalla för vinter... Haha sitter på gräset och leker mitt i februari Haha igen :-)

2008-02-13 @ 14:45:04
Postat av: A

Hahaha! Jaja, det var väl ingen köldknäpp direkt men lite väl kallt då jag vill ha vår! Hahaha!

2008-02-13 @ 18:07:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0