Tantvarning!

I dag har jag köpt en grej jag aldrig trott att jag skulle ha i min ägo-nämligen "Den stora trädgårdsboken"! Jag har alltid varit totalt ointresserad av allt vad trädgård heter. Har haft plastblommor hemma för att jag glömmer att vattna och aldrig drömt om ett hus med en stor jobbig tomt. Men nu när vi sitter här med två små plättar som är mina så kliar det i fingrarna av längtan efter att få sätta igång!

Vill ta fram krattan och rensa bort alla fula löv. Vill spola av altanen och olja in den. Vill se vilka växter som kommer att växa upp i rabatterna. Vill rensa och dona och fixa!!! Mamma, du kan väl knappt tro att det är sant?

Så nu sitter jag med näsan i min tusen sidors bok och lär mig om bevattning, fleråriga växter, olika sorters jord och allt annat som är rena grekiskan för mig. Jag kanske inte behöver påminna om att jag nyss tog tulpaner för rosor.

I morgon ska jag och sippa på lite champagne och äta några snittar. Oriflame har flyttat till nya lokaler och har en form av inflyttningsfest. Ser fram emot lite flärd efter jobbet! Och en påse med fint smink också förstås!

Kommentarer
Postat av: Charina

Visst är det kul att planera. Önskar att plånboken varit lite större, jag vill ju ha så mycket. Vår trädgård är ju som bara en stor gräsmatta. Jag vill få den till en lummig, mysig trädgård med många ställen att sitta på. Dyrt och tar lång, lång tid tyvärr. Men kul är det ju.

2008-02-20 @ 21:21:59
Postat av: lotta

Jag kommer till Oriflame vid 17. Kul att ses så ofta.
Kram L

2008-02-20 @ 21:28:52
URL: http://vimmelmamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0