Inte alldeles underbart...

Hade fest med jobbet igår. Käkade underbar mat på restaurang Strix och jag fick en bra chans att lära känna mina kollegor lite mer. Efter maten drog vi vidare på Grill där vi drack en massa goda (och dyra!) drinkar! Vid tolv började folk gå hem men jag som hade barnvakt hemma var grymt partysugen.

Ringde Pata som var ute med några vänner och mötte sedan upp dem på Karlssons. Där satt vi  på en härlig uteterass med filtar om oss och drack ännu mer drinkar. Därefter blev det nattmat på BK och en 500-kronors taxi hem till Väsby. Var i säng vid tre nöjd över en mycket kul kväll.

Två timmar senare var det dock inte lika kul då barnen kom och kröp ned i våra sängar. Kalle somnade om men Isabella var lite halvvaken från och till medan jag och Pata bokstavligt talat var som döda. Vid de stunderna är det inte fantastiskt, underbart och härligt med barn.

Ikväll skulle vi ha åkt till Patrik och Wiveka och käkat middag och se på fotbollen. Men när Kalle vaknade sa han att han hade ont i magen. Typ direkt efter att jag gett honom en puss på munnen. Eftersom det går magsjuka på dagis blev vi misstänksamma och våra fasor har nog blivit verklighet. Han har inte kräkts ännu men han har ont i magen och bara ligger på soffan. Han orkar inte göra någonting. Så det blir till att vara hemma ikväll. Ska laga god mat och heja på Sverige i fotbollen på tu man hand. Och en dag som denna känns det rätt ok!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0