Jag målar upp en bild

Nu har jag gått lös i sovrummet hemma. När det ändå är sånt pissväder ute kan man ju lika gärna göra lite nytta inne.

 

I går gjorde jag det jobbiga. Jag slipade alla väggar och spacklade och i dag är jag redo för det roliga- att måla!

 

Till att börja med ska jag måla upp en bild för er hur jag har tänkt att sovrummet ska se ut när det är klart:

 

Alla väggar utom två, som är mitt emot varandra, ska bli vita. De två fondväggarna ska målas i en mörk mörkbrun färg. Tänk mörk choklad så hajar ni.

 

Mot den ena mörkbruna väggen ska vår säng stå och den ska jag måla vit. I dag är den ekfärgad, vilket förstås är fint, men färgen passar inte in i vårt nya sovrum. Tv:n ska stå mot den andra bruna väggen som är mittemot och då ska vi köpa en vit tv-bänk till den.

 

I fönstrena ska det hänga mörkbruna träpersienner och eventuellt vita skira gardiner.

 

Tanken är att hela rummet bara ska bestå av vita och mörkbruna saker. Jag tror det blir skitsnyggt! Vad tror ni?


Kommentarer
Postat av: Kattis

Hej vännen! Tycker att det låter jättefint, lova att fota under arbetets gång och när det blir försigt så man får se... :-)

Är på jobbet, jobbar till 00.30, likaså i morgon och efter det är det SEMESTER!!! Åker upp till Luleå den 1 juli och stannar två veckor. Sen ses vi ju på Emmys namngivelsefest.

Kram!

2008-06-25 @ 16:57:42
Postat av: KB

Vad fan... trodde ni skulle komma upp när jag har semester!!! Jobbar ju hela tiden när ni är här... Dock 50% men ändå.

Dina päron jobbar väl också då... de har ju sent som mig.

/kattiz

2008-06-26 @ 09:27:13
Postat av: KB

Hahahaha.... dör av skratt!!!!!

Ta bort inlägget... läste ju för fasiken Kattis sista rad. Hahahahaaaaaaaaaaaaa.....



Kramis



ska du förstöra den fina eksängen...??

2008-06-26 @ 09:29:12
Postat av: KB

Hoppas vi ses Kattis när du är här :-)

2008-06-26 @ 09:29:48
Postat av: Kattis

Hahaha, ja det gör vi säkert!

2008-06-26 @ 12:03:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0