Jag mot mördarsniglarna

Håller på med projekt -"fånga mördarsniglar" hemma. Testade ju att hälla salt på dem och det var  väldigt effektivt men också väldigt  slemmigt och äckligt. Nu har jag testat en ny metod som funkar alldeles utmärkt. 

Jag har ställt ut en låg burk i plast full med öl på gräset. Tydligen älskar de slemmiga kräken öl och kryper därför ned i burken och drunknar. I lördags ställde jag ut första burken och på söndagen låg två döda sniglar där. 

Nu har jag ökat storleken på burken och mängden öl. Nu jäklar ska det fångas sniglar. Det har blivit en sport. Det är jag mot mördarsniglarna!

None

Kommentarer
Postat av: Egirl

Hujja... Du är en grym snigelmördare, stackars små söta sniglar som du häller salt på :-) Bättre det med ölen då får iaf dom drunkna fulla och lyckliga haha

2008-06-16 @ 20:24:30
URL: http://egirl.bloggagratis.se
Postat av: A

Hahaha. Nja om du såg de äckliga krypen skulle du inte stå på deras sida. Fy bubblan! Och visst är det ett härligt och värdigt slut att drunkna i öl!

2008-06-16 @ 20:37:13
Postat av: Patrik Ljungström

Funkar metoden på Pata också?



-Nä, han har ju slutat med öl.

2008-06-17 @ 18:52:06
Postat av: per

Blir inte mördarsnigel öl-burken lika slemmigt som när man häller salt på en mördarsnigel? Har du testat att ge mördarsniglarna el-chocker? Fungerar helbra men ta inte 220volt för då blir det farligt för dig själv.



Lycka till med jakten.

2008-06-30 @ 00:15:27
URL: http://www.ljuvahem.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0