Turkiet 2008

Så har en vecka bara sprungit förbi. Tänk som vi har längtat efter den här resan och nu är den plötsligt över. Sorgligt. Men kul har vi haft och resan var lyckad på alla sätt och vis.

Turkiet- överraskande bra.
Hotellet- ett av de bästa jag varit på.
All inclusive- kommer nog aldrig att resa utan det igen! Vilken lyx att bara kunna hämta och beställa utan att betala. Vädret- ofantligt varmt, faktiskt första gången jag bränt mig.
Stranden- ren, varm och vit.
Personalen på hotellet- underbara, härliga, varma, energiska, barnvänliga.
Maten- yummie!

Så skulle man kunna sammanfatta veckan med några korta ord.

Vi har knappt lämnat hotellet. Vi gjorde en utflykt till gamla Side där vi gick i affärer en kväll. Men där var det ju som vanligt på turistorter, försäljare som med alla de möjliga knep försökte locka in en i just deras butik. Och allt tjafs med prutningen, jag orkar inte. Jag har inga problem att vara på ett och samma ställe i en vecka. Jag är ju där för att koppla av och därför passar All inclusive systemet mig utmärkt. Vilken lyx det är!

Det har inte blivit några sena kvällar. Vi har varit i säng vid tolv typ. Ingen fylla heller. Trots att det var gratis var det bara en av oss sju vuxna som lyckade uppnå något slags rus. Lyllo! Men det har blivit många skratt och många goda minnen!

Pappas födelsedag är ett. Vi hade ordnat så vi fick sitta vid ett specialdukat bord i restaurangen. Sen hade vi förbeställt champagne som personalen kom in med innan maten och efter maten fick vi god tårta.

En annan höjdpunkt var då hotellet skulle ha en danstävling. De skulle spela tio låtar och man skulle gissa vilka tre som flest personer dansade till. Den som tippade rätt på de tre låtarna, i rätt ordning, vann en champagneflaska och den skulle vi ha! Vi lämnade in fyra rader där de två första var lika. Sen bytte vi ut den tredje siffran för att ha större chans. Sen började en hektisk räkning av alla på dansgolvet. Jag och Kattiz styrde det hela. När fler behövde dansa vinkade vi in några och ibland var det för många och då vinkade vi så några fick sätta sig. Vi var ju nio personer och kunde i stort sett bestämma hela leken. Det hela slutade med att hela familjen fick gå upp på scenen och ta emot en skumpa. Folk applåderade halvljumt eftersom de hade sett hur vi räknade. Haha! Men vi brydde oss inte utan skålande glatt i vår välförtjänta dryck. Taktik är inte att underskatta!

Jag inledde semestern med att testa turkiskt bad. Det var häftigt. Började med att ligga på varma stenar, sedan blev jag skrubbad över hela kroppen. Därefter fick jag skum på mig och fick en helkroppsmassage. Slutligen fick man ett ordentligt åtstramande ansiktsmask! Lyxigt och billigt!

Nedan lite bilder från vår underbara resa!



Mamma och Pappa glada och förväntansfulla på flyget ned.



Micke spänner sig på stranden. Theres i bakgrunden.



Kalle är kär i Mickes tjej Theres. "Hon är ju ny och så är hon så söt" sa han.



Kalle på stranden.



Kalle och Mikaela finklädda för kalas.



Danne, Kattiz och jag väntar på middag.


Kommentarer
Postat av: Linda

Välkommen hem!!

Åhhh vad härligt ni verkar ha haft det...

Hoppas att vi kan boka in någon helg framöver när vi kan träffas på lådbilslandet eller nåt (kanske grönan:-)

Kram från söderköping

2008-06-07 @ 21:50:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0