Tjoho!

Vår midsommarafton startade vid tolv med sillunch, snapsar och snapsvisor. Käkade massa gott och blev så mätta att vi hamnade i matkoma efteråt. De flesta hade nog velat ta en tupplur men istället blev det fotboll på ängen utanför och kubb. Sen dansade jag och barnen runt midsommarstången som jag byggt, men det blev typ två danser sen tyckte barnen att det var roligare att ramla i gräset.

Vi hade otroligt tur med vädret. Det var finare än på hela veckan. Solen strålade och det var varmt och skönt.

På kvällen grillade vi och vid midnatt gav sig ett något förfriskat gäng ut på ängen och körde nattkubb. Jag och Linda mötte Patrik och Dan men tyvärr gick vi därifrån som förlorare. Borde ha varit tvärtom eftersom de druckit betydligt mer snaps än vi.

Det märktes tydligt att alla utom Per är småbarnsföräldrar. Det var nämligen en ovanligt lugn midsommar (trots snapsandet). Per somnade i soffan till fotbollen. Patrik och Linda gav upp vid ett så det var egentligen bara jag och Dan som höll igång festen. Per kvicknade så småningom till och gjorde oss sällskap på altanen till halv tre.

Nedan lite pics från dagen. Det är Dan som är fotograf.


Sillunch på altanen. Jag är djupt koncentrerad på godheterna på min tallrik.


Jag och Perre


De tre söta barnen myser. Kalle och Emmy gillar varandra skarpt!


Fotbollsfight på ängen. Kalle har det slött i målet.


Emmy känner på min lilla midsommarstång.


Tre nyvakna skitungar i morse.


Kalle kör rally med Isabella. Kolla hur han använder tungan då han svänger! Haha!


Kommentarer
Postat av: KB

Vi var vakna till 3.30 :-D Synd du inte var här!

Vi hade också tur med vädret. Sol 11.30-15... sen kom det regn i 30 min därefter var det molnigt, men inge regn. Idag har vi haft SOL o blåst och en lugn dag.



Kram

2008-06-21 @ 19:57:05
Postat av: KB

Vi var vakna till 3.30 :-D Synd du inte var här!

Vi hade också tur med vädret. Sol 11.30-15... sen kom det regn i 30 min därefter var det molnigt, men inge regn. Idag har vi haft SOL o blåst och en lugn dag.



Kram

2008-06-21 @ 19:57:15
Postat av: lotta

Vilka fina bilder och vilket väder!!! Och årets roligaste ord måste vara matkoma.. Kul att se Per. Honom har jag inte sett på länge.

Kram Lotta

2008-06-22 @ 23:15:39
URL: http://vimmelmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0