Då var det dags igen

Nu hade jag tänkt börja ta tag i problemen och börja kämpa för att gå ned lite innan slutet av maj. Ska försöka promenera hem från dagis varje dag. Började i dag, det tar en halvtimme vilket är alldeles lagom och bara det blir varmare ute så är det både skönt och nyttigt. Dessutom sparar jag tid. Slipper ta på mig och ge mig iväg på kvällen vilket jag hatar.

Sen var det ju det där med maten då. Hmmm. En av de dödssynder jag älskar mest är frosseri och det svåraste är att dra ned på fett och stora portioner. Jag ska börja med att dra ned på det till middag. I dag åt jag två ägg och gravad lax. Helt okej.

Och så måste jag dra in på den där förbenade chokladbiten som jag börjat med till eftermiddagskaffet. En riktigt dålig vana som jag nyss har startat med.

Nog tjatat om detta nu. Jag vet inte hur många gånger jag babblat om det.

Förutom att jeansen stramar kring midjan så är allt bra. Allt rullar på som vanligt. Känns som måndag i dag fast det är tisdag och det är ju positivt. Veckan kommer att gå megafort!

Kommentarer
Postat av: lotta

Grattis i e-skott!
Kram Lotta

2008-03-04 @ 21:22:30
URL: http://vimmelmamman.blogg.se
Postat av: KB

varm o varm... - 16 grader idag...

2008-03-05 @ 16:25:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0