Jag och växter = katastrof

På min födelsedag fick jag saker till min nya hobby - trädgården - av Patrik, Kalle och Isabella. Fick två blommor i kruka, planteringsjord, fröer och ett litet växthus där man förplanterar blommor. Var ju jättekul och jag blev glad eftersom jag nästan inte har några levande blommor.

Men i dag, tre dagar senare, har jag kastat bort båda blommorna. Den ena levde bara ett dygn och den andra tills i dag. Mitt självförtroende vad gäller levande växter har fått sig en törn och jag börjar tvivla på om jag verkligen ska ta mig an uppgiften att odla blommor.

Vad är det för fel? Hur ska man veta om de tål ljus, om de ska stå i mörker, om de ska vattnas ofta eller lite när man inte ens vet vad det är för blommor? Jäkla skit. Plastblommor kanske inte är så dum idé i alla fall...

image247

Jag och min son som jag i alla fall kan ta hand om!

Kommentarer
Postat av: Charina

Men? Du måste då ha fått väldigt svårskötta blommor om du redan efter tre dagar har bragt dem om livet. Ta dig nu an fröerna istället så ska du se att självförtroendet växer ikapp med dem =) (till och med ungarna på dagis har ju fått blommor av ett frö)

2008-03-06 @ 19:02:10
Postat av: Kattis

Hahaha! Det står ju oftast när man köper blommorna hur de ska skötas.... om du vet vad de heter kan du googla på dem! Jag tror att du kommer att få en jättefin "trädgård" i sommar! :-) (vem vet, kanske planterar du plastblommor i rabatterna. -;-)

2008-03-06 @ 21:10:45
Postat av: Lotta

Mmmmmmmmmmmm. Sexiga Kalle.....

2008-03-06 @ 21:45:26
URL: http://vimmelmamman.blogg.se
Postat av: A

Lotta- Du är ju störd! Haha!

2008-03-07 @ 08:06:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0