Uttråkad

Har haft en av de lugnaste helgerna på länge och det är ju förstås skönt. Men samtidigt börjar det krypa i kroppen på mig nu på söndagseftermiddag. Jag har lite problem med det där att jag snabbt blir uttråkad. Jag minns när jag var liten, då var jag ofta tvungen att bli sysselsatt av mamma för att jag klättrade på väggarna av rastlöshet. Inte så att jag hade en bokstavskombination, jag tror mer att det handlar om att jag har ett stort socialt behov. Märker faktiskt på barnen också att de börjar bli rastlösa efter att ha tagit det lugnt i två dagar. Undrar vem de släktar på?!

Något jag har fått mycket av i helgen är i alla fall sömn. Fredag somnade jag klockan elva och sov till tio och igår somnade jag vid halv ett och sov till nästan halv elva. Dessutom slumrade jag till då barnen såg en film nu på eftermiddagen. Känns ju fantastiskt skönt och välbehövligt. Jag har nämligen dragit på mig en förkylning - IGEN!

Jag har aldrig varit så mycket sjuk någonsin som under det här året. Förkylningarna har avlöst varandra och jag funderar mycket på vad det beror på. Huset? Jobbet? Barnens dagis? Alla dessa tre sakerna är nya för i år. Eller har jag bara haft otur? Konstigt är det i alla fall och jag hoppas verkligen att nästa år blir bättre!

Första advent i dag vilket är mysigt. Julpyntet sitter där det ska och helgen har verkligen gått i julens tecken. Har druckit glögg och myst i skenet från brasan och stjärnan. Nästa helg åker granen upp och då blir det ännu mer stämning!



En bild på adventsstjärnan i vardagsrummet som Kalle tog i går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0