Vinterlandskap

I morse när vi vaknade var det alldeles vitt ute. Det hade snöat massor under natten och barnen blev förstås överlyckliga. Främst Kalle då förstås. Vi käkade frukost och skyndade att klä på oss för att gå ut och åka pulka. Det gäller att passa på.
Förra året fick vi ingen snö och Isabella var så liten att hon inte kommer ihåg den lilla snö vi upplevde i Luleå under nyåret. Därför var hon först väldigt skeptisk i dag. Men sen när hon och Kalle fick åka nedför pulkbacken blev det lite roligt. Ända tills jag råkade dra pulkan lite för snabbt så hon ramlade av med ansiktet i snön. Nu vägrar hon att åka pulka mer. Snowracern däremot vågade hon sätta sig på så nu hoppas vi att tomten kommer med en till på julafton.

Så här vitt är det ute!


Pata skottar uppfarten.


Isabella kör snowracer.




Patrik och barnen bygger snökoja.

Kommentarer
Postat av: Linda S

Men gud vad mycket snö ni har fått!!! Här har det inte snöat en enda gång....:-( Jag kan tänka mig att Kalle blev glad.

Ge alla en kram från mig.

Kram Linda

2008-11-22 @ 18:39:33
Postat av: KB

Vill ha snö!!! Är det upp o nervända landet??

2008-11-22 @ 23:35:16
Postat av: Anonym

Men, har ni snö men inte vi?? Jaja, vi lär väl få nog av den varan misstänker jag. Bara att vänta! Du kan ta bort min blogg i din lista, jag har bytt mailadress och glömt lösenordet - så att vänta på uppdateringar där är rätt onödigt.

Ha det bra

2008-11-23 @ 20:10:37
Postat av: C

Behövde inte vänta så länge, nu har vi snöstorm! Erik har nog missat att det kan börja snöa här uppe i november så han har inte tagit fram snöskyfflarna ännu, så nu har jag mindre nöjt skottat altanen och trappen med Selmas lilla snöskyffel - kul? - nej inte så värst..

2008-11-24 @ 12:03:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0