Fantastiskt roligt!

Oj vilken kväll vi hade i går. Märks inte minst på hur satans bakis jag är i dag. Brukar inte bli bakis, men å andra sidan brukar jag inte bli full heller och jag skulle ljuga om jag inte sa att jag var slirig under fötterna när vi kom hem i natt. För det blev faktiskt en riktig helkväll!

Kvällen började på Stockholms icebar. Det var mammas och pappas present till Patrik och det var verkligen uppskattat. Man fick tjocka jackor och vantar på sig och sen fick man vara där inne i kylan och dricka extremt starka drinkar i 45 minuter. Men det var inte gratis. 45 minuter kostar 180 kronor per person. Det är inget vi kommer att göra igen, men det var kul att testa.

Efter isbaren promenerade vi till vår favoritrestaurang Serwito och åt fantastiskt god mat. Till förrätt åt jag smördegsinbakad mozarella, parmaskinka och soltorkade tomater. Till varmrätt åt jag oxfilé och fläskfilémedaljonger med Karljohansvampsås och potatistårta. Till efterätt tog jag som vanligt Tiramisu. Vi var så mätta att vi nästan rullade ut från restaurangen efteråt.

Från restaurangen tog vi en taxi till Per där vi såg andra halvlek på Sverige- Portugal. Sedan blev vi kvar där resten av kvällen. Vi var sju stycken som snackade skit och drack alldeles för många drinkar. Men jäklar vilken trevlig och rolig kväll det blev. Att jag mår skit i dag kan jag ta. Det var det värt!




Våra dunderstarka drinkar! Och jag skojar inte. I isbaren snålades det inte på spriten.



Jag och ett fruset födelsedagsbarn. Själv klarar man ju kyla!


Kommentarer
Postat av: Patrik Ljungström

Pata snygg som vanligt

2008-10-14 @ 18:49:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0