Fullmatat

Vilken fullmatad helg vi har haft. Fredag och lördag har vi firat syskonen Sandberg och det har förstås varit roligt men också jobbigt. Jag tycker först och främst att helgen bara springer iväg då man gör saker både fredag och lördag, sen blir man ju så förbaskat trött också, även fast man inte dricker några mängder alkohol så sveper tröttheten över en då man inte bara får slappna av en av helgkvällarna.

I dag har jag därmed varit på dåligt humör. Känt mig kinkig och trött och barnen har inte behövt göra mycket för att humöret ska tryta. Nu har jag tagit en lång dusch och legat ensam i bastun och andats och genast är jag piggare och gladare.

Dagen har trots min stingslighet varit rolig. Vi gjorde ett besök på brandstationen här i Väsby som hade öppet hus. Vi åkte brandbil med tjutande sirener och barnen fick ta på sig brandkläder och hjälm och gå in i ett mörk garage med lite dimma och släcka en låtsaseld. En brandman visade dem att de skulle krypa under röken. Kalle höll i en ficklampa och tyckte att det var sjukt spännande. Väl framme vid ett hus i kartong fick de hålla i en brandsläckare och spruta för att släcka elden.

Sedan tittade vi på en uppvisning som brandmännen hade. de tände eld på en kastrull på en spis utomhus och visade vad som hände om man försökte släcka med vatten. Det blev värsta eldhavet och jag blev lika rädd och fascinerad som barnen. Sedan såg vi vad som hände när en sprayflaska kastas in en eld. Det var en väldigt rolig och intressant söndagsutflykt både för oss och barnen.

I morgon ska jag och barnen vara lediga. Dagis är stängt och jag har tagit föräldraledigt. Känns fantastiskt skönt. Vi ska sova länge och städa. Det är de stora planerna.

Lite bilder från dagen:


Kalle och Isa väntar på att få gå in och släcka en eld.



Här sprutar Kalle på elden.



Och här är Isa hjälte.

Kommentarer
Postat av: KB

Men... vart är kameraleendet?? tror minsann att det är en trött Kalle :-)

2008-10-27 @ 13:29:17
Postat av: A

Vi hade väntat i kö i över en halvtimme så han var rätt less! : )

2008-10-27 @ 13:30:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0