Oh lord!


På måndag när jag hämtade på dagis satt det lappar uppe som varnade om magsjuka på Isabellas avdelning. Dessutom hade ett barn kräkts i hennes grupp just innan jag dök upp. Detta slog ju förstås på min magsjukefobi-knapp och hela kvällen gick jag och väntade.

På natten var hon gnällig, vilket hon brukar vara då hon mår illa, så vi bäddade med handdukar och jag var nervig så fort hon rörde sig. Ville inte vakna av en spydusch. Hon var dock frisk som en nötkärna när hon vaknade medan jag var trött som en zombie.

Det var ju inte helt lyckat att vara så trött eftersom jag skulle på fest på tisdagskvällen men efter några drinkar var humöret på topp. Efter att ha förfestat lite hemma hos Linda åkte vi till Nox där Idol-festen var. De här festerna är lite som personalfester för oss. Det är ofta många gamla kollegor där och jobbar vilket betyder att man känner ganska många.

Det var en fantastiskt bra ordnad fest med massor av gratisdrinkar och goda små snittar med lax, skagenröra och parmaskinka. Alla deltagare från årets Idol var där och jag blev förvånad över två saker; att Johan Palm inte är en tvärhand hög vilket jag trott. Han var inte alls så liten som han ser ut att vara. Även min favorit, Lars, var längre än jag trott, och sötare. Han var heller inte lika kufig som han utger sig för att vara på tv.

Pratade lite med honom och han berättade att han absolut inte ville vinna Idol eftersom han tycker att man blir så styrd av skivbolagen då. Jag sa att vi skulle se till att Anna vinner och att han kommer tvåa vilket han tyckte lät som en utmärkt idé.

Ola Svensson uppträdde tillsammans med Kevin borg från årets upplaga. Sen fick vi förstås Idol-boken signerad Anders Tengner.

Kom hem vid elva igår, men har inte sovit så bra så när klockan ringde innan tuppen i morse hade jag kunnat begå harakiri. Tog en kall dusch för att piggna till och nu hinkar jag i mig kaffe. Snacka om att jag kommer att somna som en stock när Greys slutar i kväll!

Kommentarer
Postat av: Kattis

Låter som om ni hade en trevlig kväll - och då kan det kan ju vara värt att vara lite trött dagen efter! :-)

Kram!

2008-10-22 @ 09:39:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0