Second hand

I dag har jag och Linda varit på barn och babymarknad här i Väsby. Barnen fick vara hemma med sina pappor och tur var väl det för det var knökfullt med folk. Vi var där när de öppnade och därmed hann vi också få tag på fina saker.

Jag shoppade julklappar till barnen, främst till isabella för det fanns inte så mycket för större barn. Fyndade ett skötbord med badkar till dockor för 40 kronor. Den kommer Isa att älska, speciellt till sommaren då hon kan bada dockorna ute. Det är nämligen nästan uteslutande dockor som gäller för sessan för tillfället. Sen köpte jag en babysitter till dockor för 20 kronor, en jättefin gunghäst i trä för 20 kronor, en stor griffeltavla till barnens rum för 20 kronor och två jackor till Isabella för 40 kronor.

Linda hon gick därifrån med en fräsch sulkyvagn och massor av andra fina saker. Det var riktigt kul och vi funderar på att åka på nästa marknad i Märsta om en månad för att shoppa lite till. Kul med secondhand!

Ikväll är vi bara varit hemma och slappat. Såg på premiären av "Dansbandskampen" och det gillade jag ju förstås. Är uppvuxen med den typen av musik och det är ju nästan som schlager. Ska helt klart se nästa lördag också. Ja, jag är en nörd.



Isa med dockan och dockvagnen i högsta hugg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0