Tomtar på loftet

Det är inte ens november ännu men redan har butikerna plockat fram sina julsaker. Jag gick förbi en kiosk i dag som hade tomtar framme i skyltfönstret. För mig är detta en plåga. Hela min kropp skriker nämligen efter att få julpynta. Som vanligt vill jag så det värker.

Men jag måste ju hålla tillbaka de här känslorna eftersom det inte är "lagligt" förrän om tidigast en månad. Men jag ska erkänna att jag faktiskt har hängt upp vinröda gardiner i köket. Jag försvarar mig med att de är just vinröda. Vem bestämmer att det är julgardiner? För mig är det vintergardiner.

Köket är numera min favoritplats eftersom det har blivit så mysigt. Nu vill jag öppna en flaska glögg och plocka fram pepparkakor och brieost också. Men det lovar jag att vänta med i minst två veckor till- även fast butikerna lockar mig hela tiden.


Kommentarer
Postat av: C

Vad fint det är! Ser ut som om det är gjort för glögg och pepparkakor, mysigt liksom

Grattis till Elsa och Isabella som har namnsdag idag.

2008-10-30 @ 07:23:06
Postat av: A

Åh tack för att du påminde mig! Hade glömt! : )

2008-10-30 @ 08:18:31
Postat av: Linda L

Vad ombonat och mysigt det ser ut! :)

2008-10-30 @ 10:28:39
Postat av: Kattis

Ser jättemysigt ut!Längtar också till jul, och när jag åkte ner på Åhléns och såg att de plockat fram alla julgrejer så blev ju inte längtan mindre precis. Vill pynta, börja spela jullåtar, äta peppisar och dricka glögg!!!!

2008-10-30 @ 16:26:45
Postat av: Linda S

Hahahaha du är ju tokig!!!

Nu får du allt lugna dig... Men när det väl är december kommer jag gärna och dricker lite glögg med dig i ditt jättefina kök!:-)

Kram Linda

2008-10-30 @ 18:33:43
Postat av: A

Linda S- jag hoppas verkligen att vi kan ses innan december och när det än blir kan vi dricka glögg. Kommer ändå bara att kunna hålla mig i två veckor till- max! : )

2008-10-30 @ 21:09:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0