En dag...

...kvar. En dag kvar att jobba för den här veckan och en dag kvar tills mamma och pappa kommer. Längtar snart ihjäl mig! Och det värsta är att tiden bara kommer att rusa iväg och sedan ska de helt plötsligt hem. Jag och mamma tänker alltid så vilket är så dumt för då känner man sig bara stressad. Bättre att njuta av stunden.

Har haft en kul dag på jobbet. Kul för mig betyder action och stressigt och det blev det ju när ytterligare en idiot sköt på en skola i Finland. Jag älskar när pulsen på redaktionen stiger tio snäpp och man gör research och man skriver så fingrarna glöder. Än en gång så är det dessa stunder som gör att jag älskar mitt jobb.

Barnen klagar över att de har ont i magen vilket gör mig nervös- som vanligt. Tror ju, så fort en av dem skiter mer än vanligt. att de ska få magsjuka. Om de petar i maten eller säger att de har ont i magen tittar Patrik alltid förmanande på mig och säger, nej de HAR inte magsjuka. Men jag är skeptisk.



Så här gott vill jag att barnen ska sova inatt-  utan några obehagliga överraskningar i form av kräksjuka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0