Ett krig i det tysta

I går var vi hemma hos Natasa och Jakob i Uppsala på middag. De har en dotter, Emma, som är lika många år som Isabella och det är faktiskt hennes enda tjejkompis. Alla andra vi umgås med har pojkar, förutom Linda som har Emmy men hon är ju fortfarande så liten.

Det var jättekul att se hur tjejerna busade med varandra och pratade och resonerade på sitt egna vis. Vi käkade god mat, spelade poker och hade kul. Var inte hemma förrän halv två och då med två mycket trötta barn som faktiskt hade varit vakna ända tills vi åkte hem. De slocknade dock direkt vi satte oss i bilen.

I morse sov vi därför hyfsat länge. Känner mig trots det trött, men det är rätt bra eftersom det är söndag och jag ska i säng tidigt. Sitter och väntar på att Linda och Emmy ska komma hit och hälsa på. Blir mysigt att ha lite sällskap då Pata ska på golfbanan.

Det pågår förresten ett tyst krig mellan mig och Pata här hemma. Jag går och vrider på termostaten till golvvärmen i badrummet medan han sänker den. Han tycker det är onödigt att ha så varmt där medan jag tycker att det är en lyx jag inte vill vara utan. Nu är det kallt ute, men ännu inte så kallt att vi börjat elda varje dag och då tycker jag att det är fantastiskt härligt att ha ett varmt badrum åtminstone- framförallt på morgonen när jag stiger upp i ottan. Men vi pratar inte om det utan vi vrider upp och vrider ned i det tysta. Den som är ihärdigast kommer att vinna och få sin vilja igenom- och det kommer förstås att bli jag!



Isa med Emmy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0