Kungen och jag

Har haft fullt upp på jobbet i dag. Först åkte jag och en fotograf till slottet och träffade kungen. Jag är absolut inget fan av kungahuset och tycker att hela monarkin kan avskaffas men det var ändå rätt kul att träffa honom live. Det var dock lite jobbigt att alla journalister som var där var så jäkla uppklädda i högklackat och dräkter medan jag kom i en sommarklänning, tights och tygskor.

När jag skulle prata med honom tänkte jag att jag åtminstone skulle göra rätt och tilltala honom kungen. Jag upprepade "kungen, kungen, kungen" för mig själv i skallen och i första meningen sa jag det också. Men redan i andra meningen sa jag du. Och i den tredje också. Vid första du:et ryggade kungen tillbaka som att jag spottat på honom. Och presschefen bredvid tog ett steg fram för att markera att jag hade gått för långt.

När jag gick därifrån fick jag anstränga mig för att inte börja skratta. Jag tycker ju att det är bland det fjantigaste i världen att man inte får säga du till dem. Han går väl på toa och skiter som alla andra. Jag betalar ju dessutom en del av hans lön, då har jag väl rätt att säga du till honom?

Mitt andra jobb för dagen var att träffa en trädgårdsmästare. Henne duade jag hela tiden och smälte bra in med mina tygskor. Fick massor av goda råd som jag delar med mig av i tidningen nästa vecka!

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha... KUNGEN kommer inte att glömma dig i första taget. Du har lärt dig hur man gör för att folk ska komma ihåg dig... på gott o ont :-D

2009-04-29 @ 20:27:05
Postat av: KB

vart fan tog inlägget vägen??

2009-04-29 @ 20:27:55
Postat av: Patrik Ljungström

Hädanefter vill jag att du tilltalar mig Pata King.

Vilket dravel det är med kungahuset.Jag tycker du gjorde rätt i att dua honom.På dom bara,de ska inte komma undan en skjutjärnreporter.

2009-04-29 @ 23:23:39
Postat av: KB

Trevlig Valborg!!!!

Kramis i massor!!!

2009-04-30 @ 15:52:37
Postat av: A

Tack detsamma!!! Kram!

2009-04-30 @ 19:35:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0