Klarar inte av idioter

Sjukt dålig, ont i kroppen, huvudvärk, feber, nackstelhet, tendenser till att det börjar tjockna i luftrören och ont i halsen. Pratade med nära och kära som tyckte att jag måste kolla upp så det inte är svininfluensan. Och det är klart att man blir orolig. Har jobbat i Kungsträdgåren i veckan och mött hundratals ungdomar- och antagligen stött på en hel del virus.

Beställde tid på Vårdcentralen, som jag för övrigt avskyr, och satte mig ned med läkaren. Hade proppat mig full i värktabletter för att orka åka dit och kände mig som en hösäck. Förklarade att jag var väldigt dålig och att jag pratat med Vårdguiden som tyckte att jag skulle söka vård eftersom det lät som en influensa snarare än halsfluss. Jag sa också att jag var astmatiker vilket var Vårdguidens främsta anledning till att jag skulle kolla upp så jag inte hade svininfluensan.

Men när jag nämner detta tittar idiotläkaren på mig som att jag är dum i huvudet.

"Varför skulle du ha svininfluensa?", säger hon med ett svagt hånfullt leende.
"Ja, det är ju liksom de tiderna och man ska ju söka vård om man har influensasymtom", säger jag.
"Ja, man ska söka vård efter flera dagars influensa ja. Och det finns ändå inget vi kan göra. Det är bara dricka vatten och vila, precis som vid en vanlig influensa.".

Kände mig snordum. Och jag kände mig som någon som söker vård för allt - vilket jag verkligen inte gör. Jag ska nästan vara halvdöd innan jag går till en Vårdcentral. Vilket jag också var i dag.

Men svininfluensan tycker de på Väsby Vårdcentral uppenbarligen bara är en fluga. Inte så farligt. Så då vet ni.

Nu visade det sig att jag hade min skräck nummer ett; Halsfluss. För tredje gången i år. Det är vidrigt! Innan januari hade jag aldrig haft halsfluss. Nu har jag det var tredje månad. Varför? Ja, det hade ju muppen på Vårdcentralen ingen aning om förstås.

"Du umgås väl kanske mycket med folk som har halsfluss", var hennes intelligenta svar.

Kommentarer
Postat av: Linda S

Åhhhhh vad förbannad man blir på denna j.... vårdcentral!!!! Dom är alltid lika dryga och dom verkar inte kunna någonting någonstans!!

Hoppas du mår bättre i alla fall.

Krya på dig. Kram

2009-08-13 @ 18:47:27
Postat av: Linda L

Det där med halsflusset var ju bara det slutgiltiga beviset; den läkaren var ett riktigt PULVER!

2009-08-17 @ 12:13:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0