Vardagslyx

I går firade vi av en kollega som ska sluta. Gick på grill och tog ett glas vin och käkade, men eftersom det är slutet av månaden och dyrt på Grill så drog jag in en barnmeny. Och jag blev faktiskt mer än mätt. Efter maten gick vi vidare till en billigare krog där vi drack gigantiska öl. Jag var hemma vid elva efter en skönt avslappnad kväll.

I dag har jag varit ledig med barnen. Har städat, rensat rabatter, slängt blommor som gjort sitt för i år och tagit in all rabarber och fryst ned så vi kan göra paj i vinter också. Kalle har tappat sin andra tand som har lagts i ett glas i väntan på tandfén. Nu blir det god middag och fredagsmys för hela slanten.

Gårdagens mat:
Frukost: Två yoghurt, en kopp kaffe
Lunch: Kassler från dagen innan
Middag: Tre sorters grillat kött, pommes och beasås. Inte så nyttigt men det var ju utekväll.



I morgon ska de här två tjejerna leka. Då ska vi på kräftskiva hos Linda och Dan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0