Helgen

Patrik har varit i fjällen hela helgen och kommer hem i natt. Jag har bävat lite för att han ska åka bort eftersom jag är mörkrädd som tusan och har svårt att sova själv i ett stort hus. Men det har gått över förväntan. Jag har haft lampan i hallen på övervåningen tänd och jag har faktiskt kunnat slappna av så pass mycket att jag har sovit gott.

I går var Linda och Gun-Marie här. Vi lagade käk, potatisgratäng med fläskfilé i senap och ostsås. Det blev väldigt gott. Till efterrätt bjöd jag på chokladmousse med crisp toppad med jordgubbar och till detta vaniljglass.

Det har blivit en tradition att min moster och mina kusiner kommer till mig då Patrik är på sin fjällresa. Vi äter gott och ser Melodifestivalen och får en chans att prata en massa tjejsnack. Gårkvällen var som alla gånger tidigare rolig! Jag var i säng vid två och har inte varit jättepigg i dag, trots att jag och barnen sov länge. Jag steg inte upp förrän elva och då började jag dagen med resterna från gårdagens goda middag.

I dag har vi varit på en promenad i regnet, spelat bilspel, slumrat på soffan och ritat. Nu är det dags för käk igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0