Snö och bak

I dag hade vi planerat att gå på bio och se filmen "Bolt" men det hade snöat under natten och vi kunde därför inte hålla oss från att gå till pulkbacken istället. Det gäller att passa på då det är lite snö på marken. Var ute i två timmar och drog snowracers uppför backen medan barnen åkte ned.

Sedan blev det varm choklad hemma och under tiden vi drack blev jag och Kalle sugna på att baka. En av våra kokböcker har en bild på en chokladrulltårta och just en sån ville Kalle ha. Vi hade dock inget kakao hemma utan chansade på att det skulle gå lika bra med oboy om man minskade på sockret. Det gjorde det inte. Se resultatet nedan så förstår ni.

Detta har varit en grymt skön helg. Har sovit tio timmar båda nätterna, motionerat och bara tagit det lugnt.



Vi har ingen lekhjälm till Isabella som åker med cykelhjälmen istället.



Patrik och Kalle på väg till backen.



Kalle vispar ägg och socker.



Isabella ville bara vara med då det var dags att slicka ur skålen.



Den något misslyckade rulltårtan. Den smakade dock godare än den ser ut att göra.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Om fem dagar då träffas vi!!!!

2009-02-22 @ 20:50:56
Postat av: Kattis

Jag tycker att rulltårtan ser god och kletig ut! ;-)

2009-02-22 @ 21:11:16
Postat av: Linda S

Men OJ vilken duktig mamma du är!:-)

Jag får ju dåligt samvete....:-)

kram kram

2009-02-23 @ 18:15:02
Postat av: A

Såja såja Linda. Jag är inte bättre än dig! En rulltårta gör ingen mamma! : ) Och definitivt inte en misslyckad sådan.

2009-02-23 @ 21:00:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0