Bullshit

När barnen såg på tecknat i dag hörde jag hur Musse pigg sa till sina vänner som förlorade en tävling:

"Deppa inte. Tänk alltid på att det är inte vinna som räknas utan att man varit med!".

Tänk det där har jag aldrig förstått. Det är väl ingen idé att vara med om man inte vill vinna?

Det är nog därför jag aldrig har sysslat med någon idrott. Jag har testat allt men efter ett tag insett att jag inte kan bli bäst på det och då lagt av. Det är också därför jag älskar att spela spel av alla de slag. Vinna, vinna, vinna. Och om jag inte vinner så tycker jag att det är mitt eget fel för att jag inte gjorde mitt bästa. Jag är som tur är inte en dålig förlorare för då hade det bara varit jobbigt att gång på gång vilja spela.

I morgon har vi kickoff med jobbet i Nässjö och då kommer min vinnarinstinkt fram igen. Det är aktiviteter och tävlingar varje år och jag vill förstås att mitt lag ska ta sig till seger. Jag kan till och med oroa mig innan för att hamna i ett lag där flera ska ha den där inställningen ovan. Att det inte är vinna som räknas.... "Huvudsaken är att vi har roligt".

Jag hoppas barnen inte lyssnar allt för mycket på Musse Pigg!


Kommentarer
Postat av: Linda L

Vad sägs om att göra sitt bästa då. Och att man inte kan vara bättre än alla andra å allt? ;)

2009-01-29 @ 22:05:45
Postat av: Anonym

De vet väl om att det finns ett annat talesätt också..



Övning ger färdighet....



och till slut kanske man vinner. Man kan inte vinna om man inte har tränat och övat teknik... Du är störd!! :-D

2009-01-30 @ 15:51:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0