Trots och kalas

I dag har jag varit ledig med Isabella. Hon har varit på treårskontroll och hos tandläkaren. Satte allt på en och samma dag så vi skulle slippa åka från jobbet två gånger.

Hos BVC visade sig Isabellas treårstrots. Hon har hittills bara höjt rösten några gånger eller slagits någon gång, inte i närheten av då Kalle var i samma ålder. Det var visserligen inte så farligt hos BVC heller utan hon bara vägrade väga och mäta sig. Hon visade att hon skulle bestämma vilket både är normalt och sunt. Så det blev varken vägning eller mätning. Ingen ritning heller för det kände inte prinsessan för i dag.

Istället pratade jag och sköterskan om hennes tal, om blöjan, nappen och om mat. Sen var det dags för tandläkaren. Där gick det bättre. Hon gapade i alla fall så pass stort att sköterskan kunde räkna hennes gaddar. Sen fick hon en tatuering och en tandborste för att hon varit duktig.

Har glömt att berätta det, men för två veckor sedan, den 7 januari, hade jag och Pata vår tioårsdag. Vi glömde bort den om jag ska vara ärlig. Inte särskilt romantiskt kanske, men vi får satsa på att fira vår tioåriga förlovningsdag nästa år ordentligt istället.

På tal om att fira. I dag fyller min lillebror 30 år! Hurra, hurra, hurra, hurra för dig! På fredag åker jag, utan barn och Pata, upp till Luleå för att gå på fest och fira honom på plats!



Lillebror med flickvän!

Kommentarer
Postat av: Josse

Hmm... Treårstrotset kanske kom tidigare... Jag säger bara Mc Donalds i solna. En argare och mer viljestark tjej har jag sällan skådat. Kalle var ju lugn i jämförelse:-)

Tack för senast.

2009-01-20 @ 21:05:10
Postat av: A

Hahaha, ja det är sant! Treårstrotset kom vid ett. Ojojoj, vilken syn. Det är tur du kan skratta åt det nu! Tack själv för senast! Mycket roligt! Kram!

2009-01-21 @ 06:46:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0