Återblickar

Min äldsta vän, Jenny, hennes man Magnus och deras tre barn var här och hälsade på i går. De har aldrig varit här tidigare och det var kul att få visa dem hur vi bor. Barnen, som är i ungefär samma åldrar, busade och lekte för fullt och vi vuxna surrade och hade trevligt.

Vädret var nästan på vår sida, det var mulet men tack och lov varmt och inget regn så vi kunde trots allt grilla. Sen satt vi ue på altanen till två på natten. Jag och Jenny pratade gamla minnen, ungdomssynder och tittade på fotografier från en fylleresa som vi gjorde ihop till Magaluf då vi var sjutton. Ve och fasa! Efteråt bestämde vi oss för att barnen skulle hållas inlåsta tills de är minst 20.

I morse tänke jag, på grund av en viss mängd vin i går, skippa dagens promenad. Men Jenny, som är en hurtbulle, drog med mig ut så fläsket har minsann fått sig en runda i dag också. Och i morgon ska vi till Kolmården hela dagen vilket betyder promenera, promenera och promenera. Det betyder också en jävla dyr utgift men vad gör man inte för att ge barnen upplevelser. I morgon ska det ridas kamel, titta på lejon i Safariparken och se delfinshowen. Blir mycket roligt!

Vi ska ha sällskap i parken av min kompis Linda, Gustav och deras barn Wille och Emil. Sen hälsar vi på dem i Söderköping! Längtar!



De som ska hållas i hårt tills de är 20. Eller 30.

Kommentarer
Postat av: Micke

Åk till Furuvik med Upptåget ; också en upplevelse ; lite billigare dock.

2009-07-22 @ 20:30:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0