Då var...

...norrlandssemestern över och vi är tillbaka i Stockholm. Jag har, som ni märkt inte bloggat däruppe. Anledningen är att jag inte kunde ladda över några bilder och jag ville inte att det bara skulle vara en massa text.

Vi har haft fantastiskt mysigt och härligt där uppe. Jag och barnen åkte upp en vecka innan Patrik. Efter bara någon dag åkte vi ut till vår stuga på Rånön. Det är ett av de skönaste ställen jag vet på jorden. Första dagen fick vi sällskap av Patriks föräldrar och lillebror vilket var kul! Sedan kom mina bröder och svägerskor och det blev ännu roligare. Vi fiskade med kastspö, körde fyrhjuling, spelade kubb, åt massor av god mat, avnjöt gott vin och tog det allmänt lugnt. Samma dag som Pata kom upp med bilen återvände vi till metropolen Örarna.

På kvällen då Pata kom blev det fest. Mina bröder och deras sambor kom till mina föräldrar och vi grillade, lekte den gamla barndomsleken "Land och rike" och kvällen avslutades med att Micke plockade fram gitarren och alla sjöng tillsammans.

Vi har hunnit med så mycket. Badstranden, sällskapsspel, shopping, middag med mina barndomsvänner Jenny och Ida och deras familjer och en grilltävling. Vi samlades hemma hos Daniel där han, Pata, Micke och Dannes granne Henke fick grilla valfritt kött vilket fick serveras med valfritt tillbehör. Sen var vi övriga i juryn. Allt var supergott men Micke drog det längsta strået och vann.

Och just mat blir det ju mycket av när man är på semester och framförallt då man är hos mamma och pappa. Tyvärr ska jag ju komma i en tärnklänning nästa lördag då min vän Linda gifter sig och jag får inte gå upp ett kilo vilket jag lär ha gjort fem gånger om. Jag vågar inte ens pröva klänningen. Nu tar jag raska promenader varje morgon innan frukost för att försöka komma i den inom sju dagar.

Nu lite bilder:



Mitt älsklingsställe på jorden, Rånön!



Jag och mamma under en av våra goda middagar i stugan. Den här gången äter vi i vår grillkåta.



Kalle får köra båt med Daniel.



Micke spelar gitarr och Pata munspel och vi andra sjunger. Här är festen i full gång!



Ida, Jenny och jag och alla våra barn. Ida äger visserligen bara den minsta sötnosen som sitter i hennes knä, men visst har vi barndomsvänner gjort det bra!



En dag på stranden.



Pata under grilltävlingen.



Men Micke vann och stolt var han!



En galen bild på kusinerna Isabella, Mikaela och Kalle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0