Helgens bröllop

I helgen gifte sig Linda och Dan på Grythyttan. Jag var tärna och toastmaster och hade massor att stå i. Men allt blev väldigt lyckat! Brudparet var enormt vackra, maten var suveränt god, vinet underbart och festen blev blöt!

Dagen innan sov jag, den blivande bruden och Zübeyde tillsammans i en svit. Det var som i en amerikansk film. Vi drack skumpa på kvällen och klänningarna hängde omkring oss. På dagen D:s morgon fick vi frukost på rummet och sen jobbade Zübeyde hela dagen med vårt hår. Jag hade en stram frisyr med små diamanter i. Linda såg ut som en prinsessa i lockigt långt hår och diadem.

Vi, och framförallt Linda då förstås, var riktigt nervösa innan vi gick in i kyrkan. Men allt gick bra, ingen snubblade eller svimmade och både hon och Dan sa ja!

På middagen höll jag tal och jag kände redan innan att det skulle gå åt skogen. Jag grät mer eller mindre konstant under mitt tal och under flera andras också för den delen. Blödig som få.

Maten var underbar med pilgrimsmusslor och kantareller till förrätt, oxrygg, tryffel och potatis till varmrätt och ostbricka till dessert. Till detta serverades ett riktigt gott vin! Jag och Pata gillade vinet så mycket att vi tog hem menyn för att ha koll på vad det hette, 2005 Crozes- Hermitage, för er som undrar.

Efter middagen dansades det bröllopsvals och så åt vi tårta och sen började festen. Vi dansade, drack massor av drinkar och shots och det laddades hårt för en efterfest som dock få av oss orkade med. Klockan två gav jag och Pata upp och vinglade hem.

Här kommer lite bilder, de bästa ligger dock på en annan kamera så de får ni se en annan dag.



Zübeyde fixar Lindas hår.







Det vackra brudparet! (Bild snodd av Kattis)



Jag i min fina tärnklänning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0