Kärlek

Lite sömn så känns allt så mycket bättre. Man kan nästan tro att mina barn kände det på sig då de sov ända till halv tio i morse. Jag vaknade utvilad och på gott humör. Jag sa förlåt till Isabella för att jag blev arg på henne i går och hon tittade på mig med stora ögon, log bakom nappen och sa "Det gör inget mamma". Vilken tur jag har.

Det regnade ute i dag vilket gjorde att vi ägnade våra tre timmar hemma på förmiddagen till att se film, mysa och städa. I morgon är planerna att spela Memory och se ”Stuart little 2” för 85:e gången.

Det är jättemysigt att sova länge med barnen på morgonen och ha förmiddagen tillsammans, och det är svinkul att vara kvällsreporter, men jag längtar ändå tills det är över. Och det är det om drygt två dagar. Jag jobbar min sista kvällsvecka nu och sen börjar jag på nöjet den 15 juni. Det blir mycket roligt och skönt eftersom jag har bättre arbetstider där.

Man har inte så mycket till liv när man jobbar kväll. Jag träffar inte Pata på hela veckan och om man skulle vilja träffa någon kompis är det omöjligt. Man kan inte luncha med någon och man kan inte vara med barnen på kvällen. Nej, jag föredrar dagjobb även fast jag älskar att sova på morgonen!

Lite fler bilder kommer i morgon.

Kommentarer
Postat av: Erica

Näpp, inget liv alls. Skönt att det inte bara är jag som känner så. Kvällsjobb är inte alls bra och ännu värre när man som jag ibland börjar redan kl 07 morgonen därpå :-/ Vill också ha ett 07-16-jobb, helst ett halvtidsjobb om ekonomin skulle klara av det!

2009-06-03 @ 10:38:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0