Helgen som snart är slut

Midsommar var väldigt lyckad. Vi fick fint väder som faktiskt inte var väntat och det gjorde ju mycket.

Kvällen i korthet:
* Sillunch
* Snapsvisor
* Dans runt midsommarstången
* Femkamp
* Sällskapsspel
* Grill på kvällen,
* Sangria
* Många roliga minnen

Helgen har i övrigt varit lugn. I går låg vi i soffan hela dagen och den avslutades med en god middag hos svärföräldrarna. Lyxigt då man inte orkar laga själv. I dag har vi heller inte rört oss i onödan. Har faktiskt haft rent ut sagt tråkigt. Gillar inte att ta det lugnt två dagar på raken.

I kväll kom en stor lastbil och lassade av nio kubik ved på uppfarten som ska värma oss i vinter. Men gubbjäveln som körde sket fullständigt i mina vackra vita pioner och tömde veden rakt på dem. De vackraste blommorna jag har på gården krossades under veden och jag, nästan gråtfärdig, grävde snabbt fram dem och räddade vad som gick att rädda. Så typiskt.

Något mycket roligt då. Sedan jag sågade isär våningssängen har Kalle sovit i sin egna säng nästan fjorton dagar i sträck. Och i natt sov Isabella för första gången hela natten i sin säng. Jag trodde inte att det var sant då jag vaknade.




Mina fina vänner, Wiveka och Linda.


Jag och Dan


Patrik och Dan mitt uppe i en snapsvisa.


Linda och Patrik tog hem segern i sällskapsspelet.



Jag, Wiveka och en sovande Albert eller Ludvig. Ser inte skillnad på kort så här...



Mina ungar i sina nya sängar som tydligen är jättesköna.



Lasset med ved. Observera mina vita pioner till vänster som jag grävt fram och stöttat upp med snöre för att de inte ska skadas ännu mer.

Kommentarer
Postat av: Linda L

Tack för en trevlig midsommar, som alltid. :)



Synd på så fina pioner!



Kram

2009-06-22 @ 10:18:45
Postat av: C

Vad mysigt det ser ut.

2009-06-23 @ 09:59:00
Postat av: KB

Snaart ses vi!! :-D



KRAMIS!!

2009-06-23 @ 10:07:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0