Möte med naturen

Sitter på jobbet och letar nyheter, uppdaterar sajten och lägger ut morgondagens tidning. Jag älskar faktiskt att jobba söndagar. Det är lugnt på redaktionen, det finns nästan hela tiden något att göra plus att det är sjukt skönt att vara ledig fredag och måndag för att man jobbar söndag. Det är ju underbart!

Dagen har i övrigt varit skön. Jag vaknade dock tidigt (nio) och väckte barnen eftersom jag trodde att det var i dag man skulle ställa om klockan och att klockan därmed var tio. Och eftersom vi skulle iväg ville jag inte att vi skulle sova längre. Men sen när vi käkade frukost insåg jag mitt misstag och grämde mig för att vi klev upp före tuppen. Hehe.

Efter frukost drog vi till Naturhistoriska museet och hade en mysdag tillsammans. Jag kan dock tycka att det inte är speciellt roligt där eftersom utställningarna inte ändras. Jag var där för tre och ett halvt år sedan och det såg likadant ut nu som då. Barnen hade å andra sidan rätt kul tror jag. De sprang runt och testade olika saker och fascinerades av de uppstoppade djuren.   

Isabella var lite rädd för djuren men när hon gick in i en kolsvart tunnel, där man inte såg ett skvatt utan skulle leta sig fram efter utgången, var hon en riktigt tuff tjej. ”Igen, igen” sa hon efteråt. Fan, till och med jag tyckte att det var läskigt där inne. Men jag avskyr ju i och för sig mörkret.

Nej, nu ska jag jobba på lite! Kolla in på metro.se under kvällen om ni vill vara uppdaterade på vad som händer i världen!



Isa tittar på ödlor.



Men fiskarna var ännu mer intressanta.



Här rider sötisarna på en jättegroda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0