Svart som i natten

Ville att barnen skulle få ha lite roligt i dag så vi åkte därför till Barnens djungel i Arlandastad och lät dem härja lös. Det är ett lekland som har ganska gott rykte. Har hört av många som varit där att de tycker att det är bra. Själv kan jag inte rekommendera det.

Jag skulle vilja säga att inget lekland jag besökt i Stockholm ens kommer i närheten av Leos lekland i Luleå. Det måste vara Sveriges bästa! I sommar när vi åker upp på semester ska barnen få åka dit. Det är som att komma in barnhimlen! Många utropstecken på rad där men det är bara för att ni ska fatta hur bra det är!

Efter att ha stått ut i den enorma ljudnivån som är på ett lekland i en och en halv timme åkte vi och storhandlade. Fyllde frys och kyl så vi klarar oss resten av månaden.

Kvällen har i sin tur varit lugn och fridfull. Släckte förstås ned huset eftersom det var Earth Hour. Jag är ingen miljömedveten människa men jag kan gärna hänga med på såna påhitt. Trodde inte att så många skulle bry sig men hela Brunnby vik var i stort sett svart. Jag ringde mamma och hon berättade att byn de bor i också var mörk. Riktigt coolt att så många var med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0