Volt i trappen

I går kände jag mig näst intill frisk. Var glad när jag kom hem från jobbet. Korkade upp en flaska vin till middagen och hoppade in och tog en skön bastu på maten. Men det var ett STORT misstag. I dag mår jag sämre än jag gjort på hela veckan. Det är sååå typiskt! Men så är det ju med bastu och förkylningar. Antingen blir du frisk, vilket jag oftast blir, eller så blir du sämre.

Hela familjen hostar och snörvlar så därför har vi haft en lugn dag. Sovit länge, till halv elva, och sett på tv. Isabella hann också med en volt nedför trappen. Ända sen vi flyttade in här har jag oroat mig för att barnen ska ramla. Själv har jag ju stupat så att trappavsatsen fortfarande finns kvar som ett märke på armen. Och i dag var det Isas tur. Hon stod högst upp och voltade ner. Det såg hemskt ut men hon slog sig trots det bara lite i kinden. Jag tror ju som alltid då barnen slår sig att de ska dö, att de brutit armar och ben eller åtminstone fått en hjärnskakning. Men de tål mer än man tror. Tack och lov.

Barnen har precis åkt till farmor och farfar där de ska sova i natt. Jag och Patrik ska till Daniel och Malin vilket jag verkligen ser fram emot! En ipren och lite vin i kroppen så glömmer jag den envisa förkylningen!

I kväll är det ju förstås final i Melodifestivalen som gäller! Jag längtar ihjäl mig och det känns väldigt kul att det inte finns någon självklar vinnare.

Så här hoppas jag att det går ikväll:

1. H.E.A.T
2. EMD
3. Caroline af Ugglas

Men så här tror jag tyvärr att det blir:

1. Malena Ernman
2. Måns
3. EMD eller Caroline



Kommer att sakna den här synen i natt!

Kommentarer
Postat av: Linda S

Vad söta dom är!!!!!!!!!

Jag gör precis vad som helst bara inte Malena vinner!!!! Snälla gör så att hon inte vinner!!

Ha en rolig kväll nu..

Kram på dig

2009-03-14 @ 19:12:03
Postat av: Patrik Ljungström

Snälla,snälla gör så att hon inte vinner heter det.Tyvärr räckte det inte med jättemånga snälla.

Såg ni de franska flaggorna som vajade i publiken?



VIVE LA VOIX

2009-03-15 @ 00:29:25
Postat av: Kattis

Du är, och har alltid varit en jäkel på att tippa i Melodifestivalen! ;-)

Synd att inte Måns vann....

2009-03-15 @ 16:32:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0