Vuxenpoäng

Alltså jag är ju rätt vuxen. Har barn, villa, storhandlar, använder rabattkuponger, har parmiddagar, samlar på recept och så vidare, och så vidare. Men i dag har jag nog gjort det vuxnaste av allt. Jag har varit på banken och pratat om mitt pensionssparande. Jo, för det gör jag ju förstås också.

Däremot har jag noll koll på mitt pensionssparande. Jag hann knappt sätta mig med min bankman innan jag sa till honom att jag är efterbliven vad gäller pensioner och att han måste lägga sig på den nivån. Det bröt isen mellan oss kan man säga. Han skrattade gott och gjorde sitt yttersta att försöka förklara så till och med jag fattade vad vi pratade om.

Nu har jag placerat och fixat och jäklar i min låda vad jag ska lägga pengar på hög. Kanske gå i pension redan vid 50 så väl som jag placerat. INTE.



Vuxna jag och Mr Fagervall

Kommentarer
Postat av: Linda S

Men fan vad vuxen du har blivit då......:-) Har du några bra pensionssparande-tips då??:-)Saknar dig!

Kram

2009-03-27 @ 19:00:58
Postat av: Patrik Ljungström

Har du gått till en bankman,

när det finns en riktig försäkringsman inom familjen!!!!????

"som att gå över ån för att hämta vatten".

Jag är förvånad.

Hoppas du fick bra råd, detta ska du & jag kolla på tillsammans.

Hälsningar:

En riktig försäkringsman,nära dig.



2009-03-28 @ 00:37:37
Postat av: Jenny

Råkade trilla in på din blogg och måste säga att den är väldigt mysig! :) Vad beträffar vuxenheten så tycks den hoppa fram när man minst anar det.. Kom på mig själv med att tänka "men, vad trevligt det vore med mandelkubb" bara här om dagen :P

Blogga vidare!

2009-04-17 @ 00:58:41
URL: http://yens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0