Såååå sugen!

Ni som känner mig väl vet att jag typ sitter på mina händer för att inte börja julpynta redan nu. Jag håller för händerna för öronen då de spelar julmusik på någon reklam på tv för att jag blir så sugen. Jag har redan fuskat lite. Jag har köpt två julklappar och ja, jag har klätt utegranen.

Sen hade jag tänkt vänta med resten till november men nu fick jag syn på en sak i dag som fick igång mig. I två fönster i granngårdarna har de hängt upp ljusslingor! Och jag har en sånt fint stjärndraperi i en låda som bara ligger och väntar på mig och nu när grannarna har satt upp det; vad stoppar mig?

Svaret på den frågan är ju förstås Patrik. Han skulle aldrig tillåta att jag hängde upp det redan. Men jag vet hur en slipsten ska dras. Jag smyger in julen hemma varje år- sakta men säkert.

Jag har redan bytt till röda färger i vardagsrummet, klädde utegranen då han inte var hemma och skyllde på att det bara lyser upp mörkret lite. I helgen ska jag smyga upp ett par vinröda gardiner i köket som faktiskt kan ses som höstgardiner. Och så småningom är han nog redo för stjärndraperiet också!

Se så fint det är:


Kommentarer
Postat av: C

Haha, du är för söt!

2009-10-23 @ 10:18:14
URL: http://thatsnotit.blogg.se/
Postat av: A

Tack detsamma! : )

2009-10-23 @ 22:11:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0