Check

Har haft en sån mysig valborgsmässoafton. Det blev ingen brasa men det blev god mat och trevligt sällskap. Patriks föräldrar och lillebror var här och vi spelade sällskapsspel och hade roligt.

Jag har ju varit ledig i dag och gjort typ ingenting. Jag tog ledigt för att gå och se då Kalle skulle uppträda i skolan men det blev inställd och då valde jag att vara hemma i alla fall. Ett mycket klokt beslut av mig eftersom jag var på Berns i går och festade med jobbet. Jocke sov över här så då passade jag på att roa mig.

I dag har vi haft 17 grader varmt och vi har varit ute i stort sett hela dagen. Jag har fixat med mat och donat medan barnen har lekt med kompisar ute. En av grannarna kom över och tog ett glas vin och av henne fick jag dessutom en glad överraskning. Jag ska få låna hennes väldigt fina tiara till bröllopet och hennes fina smycken som matchar tiaran. Plus att jag fick låna ett blått strumpeband. Nu har jag därmed något blått, något nytt och något lånat. Det enda som saknas är något gammalt men det ska jag nog lösa genom att bära ett par örhängen som passar perfekt till halsbandet och tiaran.

Nu kan jag stryka några fler saker från listan:

Halsband- check
Ring- check
Handväska- check
Tiara- check
Armband- check
Örhängen- check

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0