Snö, snö, snö

Det dröjde lite längre än jag hade tänkt att blogga igen, men det är inte lätt att hinna med allt här i livet. Det är söndag och en helt underbar helg är snart slut. Vi har haft det lugnt och skönt. Fredagkväll slappade vi som vanligt i soffan framför Lets Dance. Vi var trötta efter jobbet och kände oss så slöa att det blev Burger King till middag. Skönt att det finns hämtmat att ta till ibland.

På lördagen passade vi på att fylla kyl och frys med mat. Vi storhandlar en gång i månaden och det är lika härligt varje gång. Jag gillar att bunkra upp så det finns allt vad man vill ha. Sedan skulle vi ut till pulkbacken- i snöstorm. Mne det slutade med att bara jag och Kalle trotsade vädret och gav oss ut. Patrik stannade inne och Isabella vände efter halva vägen och det gjorde de rätt i för det var inte skönt i backen. Vinden och snön piskade i ansiktet då vi åkte så efter fyra åk gick vi hemåt igen.

I dag var det mycket bättre väder. Solen strålade och även om det var kallt, 15 minus, så värmde strålarna lite. Vi började dagen med att skotta gården och taken. Snöstormen hade nästan gjort oss insnöade. Efter takskottningen blev det stora högar av mjuk snö och barnen fick klättra upp på taket och hoppa ned. Det var naturligtvis en höjdare!

Därefter tog vi en ny tur till pulkbacken och i dag var det betydligt roligare. Med rosiga kinder traskade vi hemåt och avslutade det hela med varm choklad och vispgrädde. Underbart!

Sist lovade jag lite bilder men nu är det fel på blogg.se så det går inte att ladda upp något. Därför lovar jag er dem i morgon istället och bjussar bara på en bild från Isabellas kalas i januari.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0