Update!

Jag vet inte var tiden tar vägen. Kalle frågade mig i morse hur det redan kunde vara juni och jag säger detsamma. Jag trodde dock att det bara gick fort för oss vuxna. Jag minns när man själv var barn och tyckte att sommarlovet var en hel evighet.

Veckorna jobbar man ju och på kvällarna gör jag inte mycket annat än att laga mat, mysa med barnen, promenera och sedan är det dags för sängen. På helgerna försöker vi pyssla med saker till brölopet. Förra helgen prövade Pata sina kläder och lade undan dem till den stora dagen. Jag har påbörjat festhäften och så ska jag provduka nån dag för att se om det blev så fint som jag tänkt mig i mitt huvud.

I helgen fick vi en överraskning av Patriks syster. En tidig brölllopspresent i form av bilen vi ska åka med från kyrkan! Blev så glad och lättad. Vi hade inte bestämt oss för något ännu så det passade superbra! Tack fina du!

Viktnedgången går bättre än någonsin. Jag hade sagt att jag skulle gå ned tio kilo innan den stora dagen. Nu har jag gått ned fem. Och det känns så enkelt! Blir jätteglad av att se på vågen! Min strategi är att cykla morgon och eftermiddag till och från tågstationen, ta en promenad på lunchen och en 50 minuters promenad i snabbt tempo på kvällen. Sen har jag dragit ned på portioner och kolhydrater. Jag kör inte GI eller så utan försöker bara undvika kolhydrater och socker om jag kan.

I den här kyrkan säger vi ja om mindre än tre månader!



Har för övrigt en riktigt pissdag! Är förkyld och bestämde mig i går för att vara hemma från jobbet i dag. Dessutom var Isabella snorig. Men så får hon magsjuka. Har kräkts hela dagen men nu är hon lyckligtvis på benen igen. Stackars stackars min fågelunge!

Nu håller jag händer, fötter, tånaglar, knän ja fan allt för att jag och Kalle klarar oss. På lördag ska vi enligt planerna åka tåg till Söderköping och hälsa på min kompis Linda och hennes familj. Jag längtar sååååå mycket och hoppas att det blir av!

Kommentarer
Postat av: kattis

Håller också tummarna att ni klarar er så ni kan åka till Söderköping. Usch och fy för magsjuka!

Kram!

2010-06-03 @ 16:02:14
Postat av: Linda S

Jag är så glad att vi kunde träffas!! Det var jättemysigt att bara få sitta och prata och ha mysigt med dig. Hoppas vi kan ses snart igen. Kram

2010-06-07 @ 21:42:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0