Fint ska det va!

Isabella slutade ju tvärt med blöjor för länge sedan och allt har gått jättebra. Knappt en olycka varken dag eller natt. Men nu sedan två månader tillbaka så kissar hon ned sig varje dag. Varje dag när jag kommer till dagis får jag smutstvätt i en påse att ta med hem.

Det beror antagligen på att hon går försent på toa. Hon är upptagen med att leka och går i sista sekunden. Då har hon dessutom redan kissat någon droppe i byxorna. Det går med andra ord mycket kläder för henne och inte blir det mindre av att hon gärna byter kläder för att vara fin typ tre gånger per dag under helgerna.

Hon älskar ju kläder, har alltid gjort det, och vill gärna ha klänning eller kjol. Hon är väldigt noga med att hon är fin. Ibland säger jag "Vad cool du är Isabella!". Då tittar hon surt på mig och säger "Jag är inte cool. Jag är fin!".

I kväll blev det katastrof här hemma för att jag skulle sätta på henne ett plåster på benet och hennes Hello Kitty-plåster var slut. Det enda som fanns var Kalles Star Wars-plåster. Isabella grät tills tårarna tog slut. "Mina kompisar kommer att tycka att jag har ett fult plåster", grät hon när jag till sist fick sätta fast Star Wars-plåstret. Då är det svårt att hålla sig för skratt.

Här har Kalle just gjort mål i sin första match. Skåda en framtida stjärna! : )



Kommentarer
Postat av: ChS

Vi har det lika med S i omgångar. Vissa perioder inga problem, andra bara problem.. =)

Kalle ser till och med ut som en stjärna när han springer.. =)

2010-06-01 @ 20:48:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0