Början

Den som fick mig att börja med lchf var, tro det eller ej, Katrin Zytomierska. Hon har skrivit en bok i ämnet som jag tog hem från jobbet och började läsa och fann det intressant. Hon gick ned 35 kilo på sex månader, även om man ska ta det med en nypa salt eftersom det var gravidkilon så det räknas knappt. Nåja. Hon skrev i alla fall orden "ge mig två månader av ditt liv". Och då tänkte jag att ja, det kan jag ge dig. Och banne mig, det har gett resultat. Även om jag står still för tillfället och gör allt för att komma på varför så är det bland det bästa jag gjort. Så, tack Katrin!


Kommentarer
Postat av: Kattis

Duktiga du! Strongt att orka hålla sig till en diet - det hade jag aldrig pallat. Visst är det tufft att vågen står still, men en tröst är att så är det för alla! Plötsligt händer det igen! :)

Heja heja!

KRAM!

2012-03-18 @ 16:27:50
Postat av: Anneli

Jag tycker knappt att det är en diet, det är faktiskt bland det enklaste jag har gjort. Man räknar ju inget eller måste hålla på tänka på hur mycket man äter. Det är såna dieter som jag tidigare alltid har misslyckats med. Jag tycker du är duktig som går ned genom träning, det skulle jag aldrig palla. Har varken intresse eller tid. : )

Och nu har det lossnat! I helgen gick jag ned lite till och står nu på åtta kilo ned! Hurra! Fyra kvar. Kämpa!

2012-03-19 @ 08:31:39
Postat av: Kattis



Visst är de skönt att hitta ett sätt som passar - allt passar ju inte alla... och tränat har jag ju gjort så mycket innan. Känns härligt att ha hittat tillbaka till det!

Jag måste hålla med om att lchf är den diet jag också skulle kunna tänka mig OM jag skulle testa någon, många andra är så trista. Med lchf får du ju ända äta gott. :)



Gött att vågen börjat röra på sig, blir liksom en kick och man blir extra taggad!

Kram

2012-03-19 @ 09:36:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0