Dagens

Frukost är äggröra och bacon och kaffe med vispgrädde i. Gott och mättande!

Och det är en sak jag tänkt på gällande lchf att man alltid är mätt. Och det tror jag är en stor anledning till varför det också är en metod som är lätt att lyckas med. Man är mätt, man får äta gott och man slipper räkna kalorier. Jag har testat många dieter i mitt liv men gett upp för att det är tråkigt, man inte får äta något, att man går omkring och känner sig hungrig. Men inte med lchf.

Man ska dock tänka på man inte kan vräka i sig hur mycket som helst. Fett är energi och viktminskning handlar om att tillföra mindre energi än vad man gör av med. Jag känner en tjej som blev som galen och vräkte i sig mat, grädde på kvällen i olika efterrätter och hon stod helt still på vikten- så klart.

Fettet gör ju att man blir mätt fort och att man inte behöver äta lika mycket och då går man ner. Sen måste man få unna sig. Ibland smäller jag i mig en halv mörk chokladkaka eller gör pannacotta mitt i veckan. Helt ok om det inte är för ofta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0